Εγκυμοσύνη: 10 Tips για να αντιμετωπίσετε την πρωινή αδιαθεσία


Η ναυτία, η οποία συχνά συνοδεύεται από εμετούς, είναι ένα πολύ κοινό σύμπτωμα της πρώιμης εγκυμοσύνης. Όχι μόνο δεν πρέπει να ανησυχείτε αν νιώθετε πρωινή αδιαθεσία, αλλά πρέπει να ξέρετε ότι συνήθως είναι ένα σημάδι ότι η εγκυμοσύνη σας είναι φυσιολογική. Η πάθηση λέγεται πρωινή αδιαθεσία γιατί συχνά αυτή είναι η ώρα που τα συμπτώματα είναι χειρότερα. Παρ όλα αυτά, μπορεί να νιώθετε ανακάτεμα στο στομάχι και να κάνετε εμετό οποιαδήποτε ώρα μέσα στην ημέρα όταν είστε έγκυος.

 

Ακολουθούν τα καλύτερα tips για την ανακούφιση από την πρωινή αδιαθεσία.

 

#1: Φάτε λίγο και συχνά

Ένα άδειο στομάχι μπορεί να κάνει την αδιαθεσία χειρότερη. Με το να τρώτε λίγο και συχνά θα μπορέσετε να διατηρήσετε τα επίπεδα σακχάρου σας. Καλό είναι να έχετε πάντα διαθέσιμα μικρά σνακς για να τσιμπάτε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

 

#2: Προτιμήστε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες

Φάτε απλές τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β, όπως καρύδια. Προσπαθήστε να αποφύγετε τα πικάντικα, όξινα, λιπαρά ή τηγανητά τρόφιμα που μπορεί να προκαλέσουν ναυτία.

 

#3: Τα κρύα γεύματα μπορεί να είναι καλύτερα από τα ζεστά

Οι μυρωδιές από το μαγείρεμα μπορεί να προκαλέσουν ναυτία σε μία έγκυο γυναίκα. Προτιμήστε κρύα γεύματα μέχρι να περάσει το πρώτο διάστημα της εγκυμοσύνης, κατά το οποίο η πρωινή αδιαθεσία είναι πιο έντονη. 

 

#4: Πρωινό στο κρεβάτι

Το να σηκωθείτε από το κρεβάτι το πρωί με άδειο στομάχι μπορεί να σας κάνει να θέλετε να πάτε τρέχοντας στο μπάνιο! Μία καλή λύση είναι να έχετε ένα σνακ (για παράδειγμα ένα τοστ) έτοιμο στο κομοδίνο σας, έτσι ώστε να το απολαύσετε αργά στο κρεβάτι σας πριν σηκωθείτε.

 

#5: Πίνετε μεταξύ των γευμάτων

Αν νιώθετε πως έχετε πολλά υγρά, περιορίστε τα κατά τη διαρκεια ενός γεύματος. Να θυμάστε όμως, ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας θα πρέπει να πίνετε άφθονο νερό. Το νερό μεταξύ των γευμάτων μπορεί να σας ανακουφίσει αν νιώθετε πρωινή αδιαθεσία.

 

#6: Ξεκουραστείτε όσο πιο πολύ μπορείτε

Το άγχος και η κούραση μπορεί να επιδεινώσουν την ναυτία. Βεβαιωθείτε ότι ξεκουράζεστε αρκετά και ότι χαλαρώνετε όποτε μπορείτε. 

 

#7: Μυρίστε λεμόνια

Η μυρωδιά ενός κομμένου λεμονιού μπορεί να σας βοηθήσει όταν νιώθετε ναυτία. Αν θέλετε, μπορείτε να προσθέσετε και στο νερό ή το τσάι σας φέτες λεμονιού, ώστε να μυρίζετε όσο πίνετε.

 

#8: Πιείτε τσάι με τζίντζερ

Όταν χρησιμοποιείται με μέτρο, το τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει μία έγκυο να ανακουφιστεί αν νιώθει πρωινή αδιαθεσία. Φτιάξτε ένα αφέψημα με δύο εκατοστά ρίζα τζίντζερ, την οποία θα βάλετε σε ζεστό νερό μαζί με μέλι ή ζάχαρη.

 

#9: Δοκιμάστε μία συμπληρωματική θεραπεία

Μερικές θεραπείες, όπως η ρεφλεξολογία και η αρωματοθεραπεία, μπορεί να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε την ναυτία. Σιγουρευτείτε ότι πηγαίνετε σε έναν εξειδικευμένο θεραπευτή, με την κατάλληλη εμπειρία.

 

#10: Μιλήστε σε φίλους που καταλαβαίνουν

Μερικές φορές βοηθά ακόμη και το να μοιραστείτε το πώς αισθάνεστε με κάποιους στενούς φίλους ή συγγενείς. 

 

by Βάσια Καττή